Hulst kerkversiering bloemen

De werkgroep ‘Kerkbloemen' heeft de wekelijkse taak de aankleding van de basiliek met bloem en blad te verzorgen.

Zij let daarbij op de aard van de kerkelijke feesten en gedachtenissen en heeft aandacht voor de keuze van de bloemen, welke horen bij de tijd van het jaar.
Bij grootse feesten en gebeurtenissen heeft de groep de kennis en de mogelijkheden om van de versiering een oogstrelend geheel te maken.

Bij huwelijksvieringen wordt het bruidspaar geadviseerd en luistert zij ook naar de wensen van het bruidspaar; datzelfde gebeurt ook wanneer een jubileum wordt gevierd of er een uitvaart wordt gehouden.

Gewoonlijk verricht de groep op vrijdagmiddag haar werkzaamheden in de Basiliek, maar wanneer de omstandigheden dit vragen, wijkt ze uit naar andere dagen.

Contactpersoon is mw. Heijens.

Leden

Enkele gemaakt bloemstukken

hulst kerkversiering 1 hulst kerkversiering 2

klik op de foto's voor een vergroting