huwelijkscatechese bijbel ringen thumbDe gewone bedienaar van het huwelijk is de priester. In onze parochie in eerste aanleg pastoor Wiel Wiertz. Hij is beschikbaar om namens de Kerk tegenwoordig te zijn bij huwelijkssluitingen.
De voorbereiding is in principe individueel. Na een kennismaking wordt de huwelijksverklaring ingevuld en wordt wat noodzakelijk is in orde gemaakt.
Het bruidspaar krijgt een voorbeeldtekst mee voor de liturgie. De vraag is of zij zelf een koor of een andere soort van muzikale verzorging willen zoeken en vragen.
Tenslotte komt de pastoor met het bruidspaar samen om over persoonlijke zaken te spraken alsook over de sacramentaliteit van het huwelijk.
Vlak voor de huwelijksviering wordt ter plekke even gekeken hoe een en ander op een goede manier kan verlopen.
Deze beschrijving mag een idee geven van het traject van voorbereiding.

Meer informatie

Algemene informatie voor aanstaande bruidsparen in de parochie van de H. Maria Sterre der Zee staat vermeld in de algemene brochure.

Specifieke gegevens van de parochiekern, waar u wilt trouwen, vindt u als u op de betreffende parochiekern klikt: