Clinge bloemversiering  Leegstraten TonnyVele jaren was mw. Rita Boeijkens-Bolssens als vrijwilligster actief in onze parochiekern.
Wekelijks zorgde zij voor de bloemversiering in onze kerk.
Ook bij een huwelijk of uitvaart, als de familie niet zelf voor bloemen zorgde, maakte zij dat er een gepast bloemstuk op en rond het altaar stond.
Zij ging ook zelf op pad om de bloemen en benodigdheden aan te kopen.
Vervolgens maakte ze naar eigen keuze een bloemstukje aangepast aan de liturgische periode.
Ook kwam ze regelmatig in de kerk kijken om verwelkte of droge bloemen te verwijderen zodat bij elke gelegenheid alles er mooi en verzorgd uitzag.

Eind 2016 heeft Rita aangegeven ermee te willen stoppen. Onze PKC vond dat zeer jammer maar had hiervoor alle begrip. Ook langs deze weg willen we haar nog eens enorm bedanken voor haar trouwe inzet. Rita, ontzettend bedankt en het ga je goed.

Ja... en toen moest er iemand anders gezocht worden. Al vlug kwamen we terecht bij de echtgenote van onze secretaris: mevr. Tonny Leegstraten. Tonny is vertrouwd met het bloemschikken en had al enkele keren ingevallen. Gelukkig is zij bereid om deze taak voltijds op zich te nemen en is zij bijgevolg een nieuwe vrijwilligster in onze parochiekern geworden.
Tonny zal op dezelfde weg van Rita verdergaan al zal er, gezien het teruglopen van de kerkgangers en de financiƫle situatie hieraan gekoppeld, enkel nog voor een bloemstukje op het altaar gezorgd worden. Echter op de hoogdagen zal er nog eens flink uitgepakt worden.
Tonny, van harte welkom en ontzettend bedankt voor je inzet in onze kerk.