kerkkoerier

Enkele belangrijk gegevens:

• Het parochieblad Kerkkoerier is er voor alle inwoners ter bevordering van de communicatie in de dertien parochiekernen en komt vier keer per jaar uit.
  • Het gezamenlijk blad is het initiatief van de parochie van de H. Maria Sterre der Zee.
  • De eerste officiĆ«le uitgave was december 2002, met een oplage van 13.500
  • Redactieadres: Redactie Kerkkoerier, Steenstraat 22, 4561 AS Hulst (e-mail: )
  • Contactpersoon: Veronique Verdurmen-Serrarens 0114-319331

Online lezen

U kunt de eerder verschenen Kerkkoeriers terugvinden in het online archief.

Waarom een regioblad?

Een vitale geloofsgemeenschap staat niet op zichzelf, maar midden in de samenleving. Een gezamenlijk blad bevordert communicatie. Van belang dus voor pastores, parochiebestuur, vrijwilligers en alle parochianen.
Door samenwerking wil dit blad een middel zijn, om het geloof een betere basis te geven. Dat we van elkaar weten wat in ons leeft en ons bezig houdt.
Ons geloof is in eerste instantie misschien iets van ons zelf, maar staat niet op zich. Er is een wezenlijke opdracht in de gemeenschap, dicht bij en veraf.

Werkwijze

• De redactie maakt de contactpersoon van iedere parochiekern attent op de kopijdatum en reikt tips voor artikelen aan. Omdat het niet ons blad is, maar het blad van elke parochiekern, vinden we inbreng van parochianen van groot belang. Veel kopij komt dan ook vanuit de parochiekernen, pastores en het parochiebestuur.
  • Vanwege de snelheid in het verwerkingsproces ontvangen wij bij voorkeur de kopij via ons e-mailadres. Wanneer u niet over e-mail beschikt kunt u een diskette met het betreffende bestand aanleveren op het redactieadres. En als u ook daarover niet beschikt of u krijgt van derden kopij op papier aangereikt, dan zien we ook dat natuurlijk graag tegemoet. Een persoon ordent de kopij waarna de redactie bij elkaar komt en bespreekt wat geplaatst wordt, waar en op welke manier.
  • De redactie heeft het recht te corrigeren en/of in te korten. Ze is niet aansprakelijk voor de inhoud van de ingezonden kopij. We zoeken naar een passende lay-out en opstelling. Vervolgens gaat onze drukker aan de slag. Alle redactieleden krijgen de eerste proefdruk ter inzage. Wijzigingen en eventuele verbeteringen worden door de drukker aangepast.
  • De kranten worden op de vastgestelde dag bij de verdeeladressen bezorgd. De bezorgers dragen er zorg voor dat uiterlijk binnen een week de krant bij u in de bus ligt.

U ziet dat het maken van een krant de nodige werkzaamheden met zich meebrengt. We hebben intussen een hecht team gevormd. Ieder heeft zo zijn taak en we zijn samen verantwoordelijk voor het geheel. We werken met plezier aan elke nieuwe uitgave.

Het tijdschema voor het parochieblad de Kerkkoerier 2017:

Pasen  Zomer  Kerst
Kopij inleveren uiterlijk  27 februari 2017 5 juni 2017 6 november 2017