090929 wilfried van huffel stoptToen in 1993 door de schooldirectie besloten werd om de jonge acolieten geen vrij meer te geven voor het assisteren bij een uitvaart of huwelijk, ging de pastoor op zoek naar volwassen acolieten.
Wilfried, aangedragen door zijn schoonbroer Piet, werd hiervoor door de pastoor gevraagd. Hij was onmiddellijk bereid om dit samen met Piet van Geertruy, Aloïs Weemaes, Honoré Neefs en Louis Vermeulen te doen.

Zelfs ná zijn verhuizing naar Hulst, enkele jaren geleden, konden we blijven rekenen op zijn trouwe inzet.
Na bijna 16 jaar wil hij stoppen als ‘vaste' acoliet. Maar wanneer het nodig is, zegt hij, ben ik nog altijd bereid te helpen. Ook het collecteren tijdens de weekendviering blijft hij verder doen.
Wilfried, hartelijk dank voor je jarenlange inzet en ... we komen mekaar vast nog dikwijls in onze kerk tegen.

Van de 5 bovengenoemde volwassen acolieten blijft er nu slechts 1 meer actief; nl. Piet van Geertruy. Van de andere heren hebben we helaas door overlijden, ziekte of andere reden in het verleden reeds afscheid genomen.
Piet heeft ondertussen niet stilgezeten! Hij kreeg het voor mekaar om 2 nieuwe acolieten te strikken. Jan van de Walle is ondertussen al ingewerkt. Theo Smits is volop in opleiding. Lilian van Esbroeck en ikzelf stellen ons sinds enkele maanden kandidaat als invalster. Onze kosteres, Fanny van Geertruy, die alles zorgvuldig coördineert, kan dus terug beroep doen op 5 volwassen acolieten.
In de toekomst zullen zij ook op zaterdagavond in de weekendviering al eens ingepland worden.
Aan deze nieuwkomers: Bedankt en veel succes. We hopen op een lange en prettige samenwerking.

Annemie de Loos-Brijs