Bisdombedevaart bisdom Breda

230314 In de voetsporen van Sint BernardusBeste pelgrim,
Ja, we gaan weer op bedevaart! Deze keer in de voetsporen van Sint Bernardus van Clairvaux. Zijn ordegenoten, de Cisterciënzers, hebben veel betekend voor de parochies in ons bisdom. De geloofsgemeenschappen van Wouw, Oud Gastel, Oudenbosch en Hoeven zijn door hen gesticht. In Ulicoten vieren we jaarlijks het Bernardusoctaaf.

Bernardus is een voorbeeld voor de missionaire kerk. Hij wist van aanpakken en zijn geloof was diepgeworteld. Hij trok de wereld in en cultiveerde het land. We gaan bij hem in de leer.

Deze bedevaart wordt, zoals onze bisschop Jan Liesen altijd zegt, “een retraite op wieltjes”.Alle belangrijke plaatsen in het leven van St. Bernardus zullen we bezoeken. We mogen samen vieren, bidden en ontmoeten. Er is ook voldoende ruimte voor rust en ontspanning.

We vertrekken op maandag 23 oktober 2023 en komen thuis op zaterdag 28 oktober 2023.In deze zes dagen zullen we veel indrukken opdoen en vriendschappen sluiten.Van harte hoop ik dat we met veel inspiratie thuiskomen.Het bisdom Breda gaat op bedevaart in de voetsporen van Sint Bernardus! Gaat u mee?

Vicaris Paul Verbeek

Globaal programma (onder voorbehoud)

maandag 23 oktober 2023
H. Mis en bezoek Bornem, overnachting Marsannay-la-Côte

dinsdag 24 oktober 2023
H. Mis en bezoek Dijon, overnachting Marsannay-la-Côte

230314 In de voetsporen van Sint Bernardus 2woensdag 25 oktober 2023
bezoek Hôtel Dieu Beaune, H. Mis en bezoekabdij Cîteaux, overnachting Marsannay-la-Côte

donderdag 26 oktober 2023
H. Mis en bezoek abdij Clairvaux, overnachting Buchères

vrijdag 27 oktober 2023
H. Mis en bezoek Troyes, overnachting Buchères

zaterdag 28 oktober 2023
bezoek abdij van Villers,afscheidslunch, slotviering en terugreis

Reisgegevens

23 t/m 28 oktober 2023

Reissom

• € 895 per persoon op basis van een tweepersoonskamer
  • € 200 eenpersoonskamertoeslag (beperkt beschikbaar)

De reissom is inclusief

• vervoer per luxe comfort class touringcar met ervaren chauffeur
  • drie overnachtingenin 4* hotel in Marsannay-la-Côteen twee overnachtingen in 3* hotel in Buchèresop basis van halfpension en een tweepersoonskamer met eigen douche en toilet
  • 2 gezamenlijke lunches,2 lunchpakketten en 1dinerpakket
  • excursies en entreesvolgens het programma
  • toeristenbelasting
  • deskundige begeleiding
  • uitgebreide reisbescheiden

Let op!

• Van de deelnemers wordt een goede conditie verwacht. Pelgrims die in staat zijn om zelfstandig meer dan één uurin een normaal tempo te lopen, kunnen deelnemen aan deze reis. Is ook zelfstandig heuvels op en af lopen, zelfstandig de trap op en af lopen en instappen in een vervoermiddel voor u geen probleem? Aarzel niet: boek en ga mee!
  • Bezoek onze website voor een uitgebreide beschrijving van de reis, onze reisvoorwaardenen inschrijving.
  • Het Huis voor de Pelgrim behoudt zich het recht voor de reissom aan te passen indien brandstoftoeslagen daartoe aanleiding geven.
  • Neem bij vragen contactop