220218 mw Fien Wiertz Horbach overleden klein foto R. Haerens
Wij vernamen vernamen woensdag het bericht dat onverwachts de moeder van pastoor Wiel Wiertz, mevrouw Fien Wiertz-Horbach, is gestorven.
Wij weten dat de pastoor een zeer hechte band met haar heeft. Haar sterven zal voor hem ingrijpend zijn en voor hem en voor alle andere gezinsleden een sterk gemis betekenen.

Mevrouw Wiertz was, ondanks haar 90 jaar, zeer betrokken en aanwezig. Tot het laatst wist ze waarover het ging. Ze had haar eigen mening, die ze niet onder stoelen of banken stak. Maar altijd met liefde en altijd de verbinding zoekend.

De drie parochies van Zeeuws-Vlaanderen: parochianen, besturen, medewerkers en pastoraal team leven met de pastoor mee in dit verlies. Wij wensen hem en zijn familie veel kracht en liefde toe in de komende tijd. In onze gedachten en gebeden zijn we bij de hele familie.

‘‘Bis spiëder’’ zei ze vaak: “Tot later”. Altijd is er een volgende keer. Ook nu, eens, over de grenzen van dit aardse leven heen.

Namens de parochies,
Besturen en pastoraal team