logo parochies Zeeuws Vlaanderen

Beste parochianen,

Deze week willen we u informeren over de komende synode. In de kerken zal er zondag een kanselmededeling worden gelezen en u kunt het ook nog nalezen door de tekst achter in de kerk mee naar huis te nemen. Ook zal de tekst worden opgenomen in Tintinnabulum en in de nieuwsbrieven, evenals op de diverse websites.

Paus Franciscus vraagt alle bisdommen in de wereld om de gelovigen te raadplegen in voorbereiding op de algemene bisschoppensynode in 2023. Deze bisschoppensynode gaat over de Synodale Kerk en heeft drie sleutelwoorden: ‘Gemeenschap, participatie en zending’. Ook in het bisdom Breda en specifiek in de drie parochies in Zeeuws-Vlaanderen willen we meedoen met dit traject. Het gaat steeds om één bijeenkomst in een kleine groep waar een aantal vragen samen worden besproken. Laat u horen!

Dat kan op verschillende manieren. De leden van ons pastoraal team proberen sessies in te passen in bijeenkomsten met groepen tot het einde van het jaar. Groepen, die dit traject zelf willen lopen, kunnen zich aanmelden bij Jos de Kreek voor materiaal voor een bijeenkomst. Hij coördineert dit traject voor Zeeuws-Vlaanderen. Ook als mensen mee willen doen maar geen groep hebben, kunnen ze zich bij Jos de Kreek melden en dan kan hij kijken of er groepen te formeren zijn die samen aan de slag kunnen. De gesprekken moeten voor 31 december van dit jaar afgerond zijn. Jos de kreek is te bereiken via 211111 logo Synode 2023e-mailadres  of via uw parochiesecretariaat.

Parochiesecretariaten te bereiken via:

Parochiesecretariaat H. Andreasparochie 0117 - 453 374, dinsdag t/m vrijdag van 13.30 tot 16.30 uur of

Parochiesecretariaat Elisabeth-parochie 0115 - 616 006, maandag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 15.00 uur of

Parochiesecretariaat H. Maria Sterre der Zee 0114 - 745 000, elke morgen van 9.00 tot 12.00 uur of

Jos de Kreek, trajectbegeleider