210427 koninklijk lintje26 april, start van een gewone werkweek… tenminste, dat dacht Lilian van Esbroeck. Ze wist echter niet dat deze dag een feestelijke verrassing voor haar in petto had. Rond 12 uur verscheen burgemeester Mulder aan haar huis met een koninklijke onderscheiding.
Wie Lilian een beetje kent weet dat dit verdiend is. Overal inzetbaar, van alle markten thuis. Het begon allemaal bij de eerste communie van haar dochter 25 jaar geleden. En nog steeds doet ze deze begeleiding, eveneens voor de vormelingen, met veel toewijding. En als je eenmaal vrijwilligster bent, weten ze je altijd te vinden. Zo werd Lilian voorzitster van parochiekerncommissie Clinge en vertegenwoordigt ze al enkele jaren cluster oost in de klankbordgroep van het parochiebestuur. Ze verzorgt de lekenvieringen in Clinge en valt in als acoliet en lector. En of dat nog niet genoeg is brengt ze maandelijks de heilige communie rond bij ouderen en zieken. Lilian is iemand die ook erg begaan is met iedereen en er altijd voor klaar staat.

Lilian, hartelijk gefeliciteerd; we zijn ontzettend trots op je.

Annemie de Loos

Ook de hartelijke felicitaties van het pastoraal team en het parochiebestuur.