201208 Licht in ImmanuelBeste parochianen, beste allemaal. Alleluia, ik verkondig u een tijding van vreugde: heden is u een Redder geboren, Christus de Heer. Alleluia. Zonder dat het leven al ‘gewoon’ geworden was, zijn we weer in een zware lockdown terecht gekomen. Sommigen heeft het verrast, anderen begrijpen het niet, nog weer anderen vinden dit de beste optie op dit moment en heel velen vinden het moeilijk om nu weer zo’n lange periode van vooral ‘thuis’ tegemoet te moeten gaan. Vijf weken lang. Zonder garantie op beter en met de zekerheid dat we ons gevecht met het coronavirus daarna beslist niet achter ons kunnen laten. En dan staan we ook nog eens vlak voor het kerstfeest en de wisseling van ‘oud’ naar ‘nieuw’ jaar. Normaliter dagen van verbinding, dagen van contact met elkaar. Maar dit jaar even niet. Moeilijk en toch gaat het ons lukken, u en mij, ons allen. De ‘Belofte van het kerstfeest’ leeft in ons allen en draagt ons allen. Wij vieren ook in dit jaar de geboorte van de Redder van de wereld, de Mens-van-God, die een doorbraak brengt en voor de mensen de Belofte is om met Gods hulp voor onze aarde en ons menselijk samenleven steeds weer een nieuw leven gevend perspectief te zijn en te vinden. Voor God immers is niets onmogelijk.

In die zin wens ik u uit naam van de parochiebesturen, de collega’s van het pastorale team, de parochiekern commissies en alle medewerkers, oprecht en van harte een zalig kerstfeest en een gezegend 2021 toe!

pastoor Wiel Wiertz