190410 Busvervoer naar de Chrisma misEvenals de voorgaande negen en twintig jaar nodigt bisschop Liesen ook dit jaar ons uit om de Chrismamis op 17 april te Teteringen om 19.00 uur bij te wonen. Het is een diocesane viering, waarbij de bisschop een grote deelname van de parochies verwacht.
In de Goede Week zal de Chrismamis gevierd worden in het vicariaat Breda op woensdag 17 april a.s. om 19.00 uur in de kerk van de H.Willibrordus te Teteringen.
In de zogenoemde Chrismamis worden de heilige oliën voor de doopleerlingen en de ziekenzalving gezegend en het heilig Chrisma gewijd. De bisschop is de celebrant van de Chrismamis. Voordat de nieuwe praktijk in 1990 werd ingevoerd, vond de Chrismamis plaats op de morgen van Witte Donderdag. Om de deelname door vertegenwoordigers vanuit het bisdom beter mogelijk te maken is het tijdstip verplaatst naar de woensdagavond in de Goede Week. De relatie met de viering van Pasen blijft zo behouden.
Na afloop van de viering (± 20.15 uur) bestaat er gelegenheid elkaar te ontmoeten in ‘De ‘Dorpsherberg’, Willem Alexanderplein 4, Teteringen, 076-5713202. ‘De Dorpsherberg’ ligt aan het plein naast de kerk.

Ook vanuit Hulst wonen wij de chrismaviering bij. Evenals vorig jaar vertrekt er om 16.30 uur vanaf het Stationsplein in Hulst een bus. We rijden via Terneuzen, waar de bus rond 17.00 uur zal stoppen bij het busstation voor de mensen uit Terneuzen. Dit jaar vragen wij voor de busreis een kleine bijdrage van € 10.

U kunt zich opgeven door:

• € 10 overmaken naar NL45RABO0103735119 t.n.v. parochie heilige Maria Sterre der Zee onder vermelding van chrismaviering.
  • U kunt ook een briefje met geld in de brievenbus van de pastorie stoppen, eveneens onder vermelding van chrismaviering.
  • U kunt een e-mail sturen naar of iedere werkdag van 9.00 - 12.00 uur bellen naar tel 0114 745000, keuzetoets 2 en in de bus €10,00 betalen aan mw. M. van den Boomen.