171122 lezingen 500 jaar reformatieNadat in november 2016 het r.-k. Bijzonder jaar van Barmhartigheid werd afgesloten deed het jubileumjaar 500 jaar reformatie zijn intrede. In de kerk van Hengstdijk wordt daarom een tweetal lezingen gehouden. Beide lezingen beginnen om 19.30 uur. De eerste lezing met thema “Wat 500 jaar reformatie voor ons nu kan betekenen!” wordt gehouden op dinsdag 28 november door ds. P. Overduin. De tweede lezing met thema “De invloed van de reformatie op de katholieke Kerk, toen en nu” wordt gehouden op dinsdag 12 december door drs. Ben Hartman, secretaris generaal van het bisdom Breda en historicus. Hij zal vanuit katholiek perspectief naar de reformatie kijken en naar de doorwerking in deze tijd. Welke geloofsvisies op God en mens heeft de katholieke Kerk in antwoord op de reformatie willen verdedigen? Welke kernwaarden binden ons en geven ons handvatten voor het heden?

De toegang is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is van harte welkom.

Inschrijven is gewenst, maar niet noodzakelijk. Inschrijven kan via of door te bellen naar 06-53855975.