041122 graauw jubileumboek thumbIn 2005 bestaat de parochie Maria Hemelvaart te Graauw 200 jaar.
Bij die gelegenheid geeft het kerkbestuur een geïllustreerd jubileumboek uit: Parochie Graauw 1805-2005 .
Verschijningsdatum zondag 11 september 2005.

Dit jubileumboek Parochie Graauw 1805-2005 bestaat uit drie delen:

• Geschiedenis van Graauw van de middeleeuwen tot nu (ca. 100 blz.), door Jacques de Baar, Graauwenaar en olim-schooldirecteur, met medewerking van Paul Verhuyck en Corine Kisling.
  • De kunstschilder Franciscus de Vos (Belgisch vluchteling die tijdens de eerste Wereldoorlog heel het kerkinterieur beschilderd heeft). Deze studie van ca. 20 blz. wordt verzorgd door Jan Olsen van het Museum te Melle (België), die op termijn trouwens een boek over Franciscus de Vos voorbereidt.
  • De uitgave van het Gedenkboek van de parochie (ca. 100 blz.), het zgn. Liber Memorialis , waarin elke pastoor de belangrijkste gebeurtenissen tijdens zijn pastoraat heeft genoteerd. Deze editie wordt verzorgd door dr. P.E.R. Verhuyck (auteur, olim hoofddocent aan de Rijksuniversiteit Leiden) en drs. C.M.L. Kisling (auteur en literair vertaalster).