080930 TheresialofOp dinsdag 7 oktober wordt in de parochie Heikant traditioneel het lof en de bedevaart ter ere van de patroonheilige van de plaats gehouden, de heilige Theresia van het Kind Jezus. De plechtigheid vindt plaats ’s middags om 2 uur. Begonnen wordt met het lof in de kerk, waarin gezangen in het gregoriaans en in het Nederlandse worden gezongen. Aansluitend vindt de zg. beeweg plaats: een tocht langs de 7 kapelletjes die staan opgesteld langs het pad van de kerk naar het kerkhof achter de kerk.
Ze beelden één van de sterke levensmomenten van de heilige Theresia uit. In een korte tekst en een gebedsmoment wordt dit verwoord. Na de viering is er voor allen die deelgenomen hebben een koffieontmoeting in het gemeenschapsgebouw ' ’t Heike'.
Deze viering is dit jaar tot stand gekomen in nauwe samenwerking met KBO, parochie en het pastoresteam.
Reeds vele jaren is het een goede gewoonte dat velen uit de - soms verre –omgeving naar Heikant trokken om dit moment mee te vieren. Ook dit jaar is ieder weer van harte welkom.