In kerken en kapellen zijn vele kunstvoorwerpen. ‘Voor God is niets mooi genoeg’. Architecten, beeldhouwers, timmerlieden, schrijnwerkers, koperslagers en glazeniers zijn aangetrokken om de kerken te verfraaien.
Vele voorwerpen in kerken hebben én een functionele én een betekenisgevende én een artistieke functie. Vele kerken worden opengesteld.
Er zijn gastheren en gastvrouwen om bezoekers welkom te heten en hun vragen te beantwoorden. Het is een uitdaging om met mensen die daarvoor openstaan vanuit de kunst in kerken het geloofsgesprek aan te gaan, en om bij de doopvont te spreken over dopen, bij de preekstoel te spreken over preken, bij de biechtstoel over biechten, bij de lessenaar te spreken over het lezen in de Schrift.

Deze bijeenkomst wordt jaarlijks gegeven, steeds in een ander dekenaat.

Dit jaar wordt deze bijeenkomst gehouden in de basiliek te Hulst op vrijdag 3 sept 2010 van 14.00 tot 16.30 uur en zal verzorgd worden door vicaris-generaal Vincent Schoenmakers en Frank van Gerven. Aan de deelname zijn geen kosten verbonden.

U kunt zich opgeven bij pastor Chantal van de Walle of rechtstreeks bij het bisdom.

100826 kunst en geloof
preekstoel in de basiliek