IPV raderen3 kleinMet het samenvoegen van de huidige 13 parochies naar één nieuwe parochie moest er voor de parochie Oost Zeeuws-Vlaanderen een nieuwe naam gekozen worden.

In de kerkkoerier hebben wij mensen daartoe opgeroepen en hebben wij ook reacties mogen ontvangen.

De nieuwe naam van de parochie in Oost Zeeuws-Vlaanderen zal worden:

Maria Sterre der Zee

Maria, omdat zij voor velen een ster is die een baken vormt in het soms woelige leven van mensen. En omdat de Zeeuwen de gevaren kennen van de zee, met rustig en onrustige wateren.
Op zaterdag 21 januari 2012 om 19.00 uur zal mgr. J. van den Hende, apostolisch administrator in een plechtige eucharistieviering te Koewacht de nieuwe parochie feestelijk van start laten gaan.

Wij willen u hierbij van harte uitnodigen om bij deze eucharistieviering aanwezig te zijn.