logo HMSdZ 200Op 1 januari 2012 zijn de 13 parochies binnen de Interparochiële Vereniging Oost Zeeuws-Vlaanderen gefuseerd en is de parochie H. Maria Sterre der Zee ontstaan. Bij een nieuwe parochie hoort ook een nieuw beeldmerk en daarom heeft het bestuur van de fusieparochie gevraagd om suggesties voor een logo. Zo zijn er een 7-tal ontwerpen naar voren gekomen en daaruit heeft het bestuur een keuze gemaakt. Het logo dat op de meeste sympathie kon rekenen is hiernaast afgebeeld. Het is opgebouwd op cirkel met zwart fond en laat een afbeelding zien van het beeld van de H. Maria Sterre der Zee, zoals dat zich momenteel bevindt in de basiliek van de Onze Lieve Vrouwe Tenhemelopneming in Maastricht. De 5 gouden sterren duiden op de benaming "Stella Maris" oftewel "Sterre der Zee".

De opkrullende golf in diverse kleuren blauw voltooit het logo met de verwijzing naar de zee die een grote rol heeft gespeeld in de ontstaansgeschiedenis van onze regio. Het wil een herkenbaar logo zijn met een frisse uitstraling, dat vanaf heden gebruikt zal worden op alle officiële communicaties van de parochie.

Parochiebestuur van de H. Maria Sterre der Zee
Hulst, 19 maart 2012