Op vrijdag 17 augustus is er in de Cuyperskerk te Sas van Gent het derde orgelconcert van dit seizoen.
Het wordt gegeven door Jan Hage, een van de meest bekende organisten van Nederland.
Jan Hage speelde hier al in 2002, tien jaar geleden. Hij komt graag nog een keer terug.
Hij heeft op zijn programma vrolijke en feestelijke muziek van J.S. Bach en van Mozart.
Het hoofdbestanddeel van zijn concert bestaat uit de beroemde 6 e orgelsymfonie van Widor.
Jan Hage is sinds 2011 organist van de Domkerk in Utrecht. Hij voert in zijn wekelijkse concerten alle symfonieën van Widor uit.
Jan Hage is naast organist en componist ook een beroemd improvisator.
Hij besluit zijn concert met een improvisatie op een of meer thema's die door de toehoorders zijn opgegeven.
Als u het volledige programma van te voren wilt ontvangen, dan kunt u ook een berichtje sturen aan Miel Erpelinck,

Per omgaande krijgt u het programma thuis.