logo HMSdZ 100Het bestuur en pastoraal team van de parochie H. Maria Sterre der Zee willen u de volgende mededeling doen.

Vanwege het bereiken van zijn 65-jarige leeftijd op 30 augustus jongstleden heeft pater Joop Reurs te kennen gegeven aan bisschop Liesen dat hij zijn functie als pastoor van de parochie H. Maria Sterre der Zee wil beƫindigen. Onder dankzegging voor zijn inzet heeft bisschop Liesen hem, met instemming van de regionale overste van de Maristen, eervol ontslag verleend.

Pater Reurs heeft aangegeven beschikbaar te willen blijven als priesterassistent voor een aantal pastorale taken in de parochie. Hij zal dit doen in overleg met en onder verantwoordelijkheid van het pastoraal team.

In overleg met het bisdom Breda is gekeken hoe de eindverantwoordelijkheid voor de parochie vorm gegeven kan worden na het vertrek van pastoor Reurs. Het bisdom hecht er zeer aan om een goede pastoor te vinden voor de parochie. Op dit moment is dat echter nog niet mogelijk.

Vandaar dat bisschop Liesen vicaris Paul Verbeek heeft gevraagd per 1 september 2012 de eindverantwoordelijkheid voor de parochie op zich nemen. Hij zal als parochieadministrator zoveel mogelijk bij de parochiebestuursvergaderingen aanwezig zijn. Ook zal hij teamvergaderingen bijwonen. Door de blijvende inzet van pater Reurs, pater Poppe en de overige emeriti die actief zijn in de regio bij de bediening van de sacramenten kan het pastoraat in haar volle breedte gewaarborgd blijven. Daar zijn we hen dankbaar voor.

De benoeming van vicaris Verbeek als parochieadministrator geldt vooralsnog voor de periode van 1 jaar. Wij zijn blij met deze benoeming. Als parochiebestuur en pastoraal team zullen we hem zo goed mogelijk proberen te ondersteunen in zijn taak.