121117 Sleutel overdracht mariabeeld kleinOp 17 november vond er een bijzondere regionale viering plaats in Sint Jansteen, waarbij de scheidende en komende 'pastoor' in het zonnetje werden gezet. Vanwege het bereiken van de 65-jarige leeftijd op 30 augustus heeft pater Joop Reurs aangegeven dat hij zijn functie als pastoor van de parochie H. Maria Sterre der Zee wilde beëindigen. Bisschop Liesen heeft hem daarop -met instemming van de overste van de paters maristen- onder dankzegging voor zijn jarenlange pastorale en bestuurlijke inzet eervol ontslag verleend. Pater Reurs heeft aangegeven dat hij het hier in onze regio zeer naar de zin heeft en beschikbaar te blijven als priesterassistent. Uit handen van vice-voorzitter Stan Bosman ontving pater Reurs een fraai beeldje van de patrones van onze parochie.

Om de vacature van 'pastoor' te kunnen vervullen heeft bisschop Liesen vicaris Paul Verbeek benoemd tot administrator. De vicaris neemt daarmee de eindverantwoordelijkheid voor de parochie op zich. Onze nieuwe pastoor heeft een heel drukke agenda, maar is een heel goede bekende in onze regio.

121117 Sleutel overdracht sleutel kleinHoewel hij niet regelmatig bij ons in de liturgie zal voorgaan, is hij als begeleider nauw betrokken bij het werk van het pastorale team en zal hij binnen de parochie regelmatig mee aanzitten aan de bestuurstafel. Ten teken van de takenoverdracht overhandigde pater Reurs aan de nieuwe pastoor een symbolische sleutel, waarop al onze parochiekerken staan afgebeeld. Deze officiële overdracht werd door de kerkgangers met applaus begroet. Welkom Paul Verbeek als onze nieuwe pastoor!

Bestuur parochie H. Maria Sterre der Zee