Al jaren achtereen wordt in Goes de Cursus Theologische Verdieping (CTV) georganiseerd.
De cursus is van oecumenische opzet en wordt gegeven met medeweten van de Algemene Classicale vergadering Zeeland van de protestantse kerk in Nederland en het vicariaat van het Bisdom Breda.

De cursus is bestemd voor iedereen die geïnteresseerd is in God en mensen, in de Bijbel, de kerk en de wereld daarom heen. De cursus staat dus open voor iedereen. Een specifieke vooropleiding is niet vereist. Een kerkelijke binding is ook niet noodzakelijk. Wel wordt een open houding ten opzichte van andere cursisten en de verschillende docenten gevraagd.

De docenten hebben allemaal ervaring met lesgeven, zijn academisch of HBO geschoold met specifieke kennis van hun vak en zijn protestants of katholiek.

De CTV omvat de 1ste twee jaar theoretische vakken, gevolgd door een (facultatief) derde jaar met zogenaamde praktische vakken.
Tijdens de 1ste twee jaar komen in de cursus de volgende vakken aan bod:
Oude Testament, Nieuwe Testament, Kerkgeschiedenis, Dogmatiek alsook de (toegevoegde) vakken: Inleiding in het Jodendom, Filosofie en Wereldgodsdiensten.
In het derde jaar komen o.a. de volgende vakken aanbod:
Liturgiek, Pastoraat, Diaconaat, Spiritualiteit en Ethiek.

De CTV wordt op 32 donderdagavonden per jaar in de Vredeskerk, Ds. W.H. van der Vegtplein 2, 4461 NC te Goes, gegeven. De lessen beginnen om 19.00 uur en eindigen om 22.00 uur. In de vakantieperiodes is er in principe geen les.

In september 2016 start er een eerste- en een tweedejaars groep.

De volgende data zijn vastgesteld:

Voorlichtingsavond voor belangstellenden:
Donderdag 7 juli, aanvang 19.30 in de Vredeskerk te Goes.

Kennismakingsavond voor de 1ste jaars cursisten:
Donderdag 8 september, aanvang 19.00 uur in de Vredeskerk te Goes.

Eerste cursusavond voor de 1ste en 2de jaars cursisten:
Donderdag 15 september, aanvang 19.00 uur in de Vredeskerk te Goes.

De cursuskosten bedragen € 250,00 per jaar. Het cursusgeld kan in twee termijnen voldaan worden, namelijk in september en januari.

Informatie over de CTV kunt u vinden op de website van de CTV: www.ctvgoes.nl dan wel krijgen van:
dhr. Henk van Elzelingen, telefoon: 0118 – 472818, e-mail: