Beste mensen,

Vanaf 13 december 2023 zijn parochianen van de drie parochies van Zeeuws-Vlaanderen op verschillende momenten met elkaar in gesprek over de toekomst. Dit alles vanuit de aankondiging dat vanaf de eerste zondag van de advent van 2024 de zondag gaat worden gevierd in de drie parochiekerken, te weten de basiliek van Hulst, de kerk van Terneuzen en de kerk van Aardenburg.

Tijdens de vier bijeenkomsten, door Peter Joosse als onafhankelijke gespreksleider geleid, hebben de parochianen plenair en ook in groepen de gelegenheid gekregen om hun gedachten en meningen te formuleren over alles wat ze van belang vinden voor het vieren en beleven van het geloof. Dit alles is vastgelegd in enkele samenvattingen. We beloofden dat er op basis van goed luisteren gepoogd zal worden recht te doen aan velen.

Naast deze parochie-brede gesprekken organiseren we bovendien gesprekken in de geloofsgemeenschappen. Daartoe komen vertegenwoordigingen vanuit de parochiebesturen en het pastorale team naar 31 geloofsgemeenschappen in Zeeuws-Vlaanderen. Hiervoor is een lijst van data samengesteld. U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de gesprekken die voor u van belang zijn.

Leidraad in de gesprekken is de vraag die we tijdens de bijeenkomsten steeds stellen: Hoe zijn we enerzijds parochie en hoe beleven we anderzijds het geloof in onze plaatselijke gemeenschap?

De afrondende bespreking voor de serie van besprekingen in onze parochies zal plaatsvinden op woensdag 13 november 2024 vanaf 19.30 uur (welkom vanaf 19.00 uur) in de Emmaüskerk in Terneuzen. U bent daarbij hartelijk welkom.
We zetten belangrijke stappen om de toekomst van r.-k. Zeeuws-Vlaanderen te versterken. Hartelijk dank aan u allen. We zeggen graag: tot spoedig ziens!

Namens de parochiebesturen en het pastorale team, pastoor Wiel Wiertz

Data gespreksavonden in onze parochie: Alle parochianen zijn zeer welkom.

Graauw
Hengstdijk