Er zijn gewone zaterdagavondvieringen en bijzondere vieringen. Vierden we op zaterdag 23 september nog dat Daphne Haak-van Geertruy 25 jaar acoliet was, deze keer was het de beurt aan Annemie de Loos, die onlangs ook de status bereikte van 25 jaar trouwe dienst aan onze H. Henricusparochie.
Geen Clingenaar die haar niet kent als het gaat over aangelegenheden die te maken hebben met het kerkelijk gebeuren. Men weet haar feilloos te vinden met de meest uiteenlopende vragen. Haast niets is te moeilijk of te lastig voor haar, maar als ze het zelf niet kan oplossen, stuurt ze de vraag door naar de persoon die daar dan het beste antwoord op kan geven.

Ook werkgroepen in onze parochie deden en doen geregeld een beroep op haar, zoals de koperpoetsgroep, de kerkhofgroep, lectoren,  acolieten en voorgangers. Ze heeft te maken met de eerste heilige communie, het vormsel en huwelijk, het koffiezetten tijdens de 1ste zaterdag van de maand, de bijbehorende boodschappen, dirigenten, koren en misintenties, het bijhouden van de kerkelijke gegevens en de inschrijvingen in de desbetreffende boeken, de uitvaarttelefoon  bij overlijden, de kerkbalans, het kerkbestuur, vrijwilligers, en tal van andere zaken.
Gelukkig heeft ze een aantal taken van deze waslijst in de loop der tijd een beetje weten te verdelen onder meerdere personen. Kortom, Annemie is een onmisbare duizendpoot in onze parochie en dit al al 25 jaar lang!

En in de afgelopen jaren heeft ze er nog een taak bij gekregen: die van een betrokken en zorgzame oma. Een taak die ze met veel liefde vervult. Net als het werk dat ze met veel zorg en grote nauwkeurigheid voor onze H. Henricusparochie verzet.

Onze dank als kerkbestuur en zeker ook van de mensen die met haar samenwerken in onze parochie is dan ook bijzonder groot voor al die jaren dat ze zich heeft ingezet voor onze parochie. We hebben dit jubileum al samen met het kerkbestuur gedeeld. In de voorbereiding daarop kwamen we erachter dat Annemie voor al haar inzet nog nooit de Henricusspeld had ontvangen. Wél een lintje van de koning, maar niet van onze eigen parochie. Het was ons dan ook een groot genoegen het al heel lang verdiende kleinood aan haar te mogen uitreiken en opspelden. Natuurlijk met de wens en hoop dat ze deze bijzondere taken in onze H. Henricusparochie nog lang mag blijven vervullen.
Annemie van harte gefeliciteerd met je zilveren jubileum!

Lilian van Esbroeck