klik op de foto voor een vergroting

170222 Emmy Lockefeer Daalman gedecoreerd21 februari 2017 heeft de bisschop een diocesane onderscheiding toegekend aan mevrouw Emmy Lockefeer-Daalman. Zij heeft zich reeds vele jaren bijzonder verdienstelijk gemaakt voor de basiliek. Kwam je in de basiliek, ook Emmy was er wel te vinden. Ze zorgde dat de basiliek netjes was, de kaarsen goed verzorgd en de deuren op tijd geopend en ook weer gesloten werden.

Emmy toonde en toont nog steeds een enorme inzet en is erg verbonden met de basiliek. Het is wel belangrijk de juiste snaar bij Emmy te vinden maar dan is niets te veel voor haar. Emmy heeft zich bescheiden en onopvallend gedurende meerdere decennia met grote toewijding aan haar basiliek dienstbaar gemaakt.

Vandaag werd Emmy ontvoerd naar de pastorie en was zeer verrast vrienden en familieleden aan te treffen. Nog meer verrast was zij toen haar door pastoor Wiertz werd gevraagd te gaan staan voor het opspelden van de diocesane onderscheiding. Een felicitatie en een lang zal ze leven bleef niet uit. Aansluitend werd onder het genot van een kopje koffie en een drankje nog lang nagepraat.