170110 pater van acker overledenHij werd geboren in Heikant op 18 augustus 1922.
Op 7 oktober 1942 deed hij zijn religieuze professie in de congregatie van de paters Maristen. Op 21 februari 1948 ontving hij de priesterwijding.
Hij is gestorven te Hulst op 8 januari 2017, op het feest van de Openbaring des Heren, gesterkt door het Sacrament van de Zieken.
De uitvaartdienst zal plaatsvinden op zaterdag 14 januari om 11.00 uur in de kapel van De Blaauwe Hoeve, Truffinoweg 2, 4561 NT Hulst. Na de uitvaartdienst vindt de begrafenis plaats op de begraafplaats aan de Van der Maelstedeweg te Hulst.

Na zijn priesterwijding werd Eugène benoemd in de communiteit van het huis Hulst. Hij heeft er zijn verdere leven gewoond. Het werd zijn uitvalsbasis voor de vele verschillende werkzaamheden die hij met toewijding en trouw heeft vervuld.

Zijn assistenties in de verschillende parochies van Oost Zeeuws-Vlaanderen. Het ondersteunen als organist bij het begeleiden van de koren bij rouw- en trouwvieringen. Het verzorgen van de vele bezinningsdagen voor de jeugd in Vlaanderen. Het werk als aalmoezenier voor de leidinggevenden binnen het bestuur van de gidsen in Zeeuws-Vlaanderen en België. Zijn werk als pastoor van de parochie Terhole.

Zijn jaren ook als overste van de communiteit in Hulst.

De laatste jaren moest hij ervaren dat hem grenzen werden gesteld. Zo had hij grote moeite met het verhuizen uit het oude vertrouwde juvenaat naar het nieuwe huis aan de Zandstraat. Het rijden met de auto werd moeilijk en ook het rijden op de fiets ging niet meer. Daarbij voelde hij goed aan dat ook het lopen moeilijker ging. Het viel niet mee om in zo’n korte tijd te accepteren dat hem al die grenzen werden gesteld. Dat hij nu meer en meer afhankelijk werd van de zorg die anderen hem gaven.

De laatste maanden van het voorbij jaar was hij voor een goede verzorging intern opgenomen in de “Korenmarkt”. Hier kreeg hij de goede zorg die nodig was. Dat alles gaf hem een stukje vertrouwen omdat hij zich omringd wist door de goede, rip kroonliefdevolle zorg van de verpleging. De laatste weken voelde hij goed aan dat zijn krachten minder werden en voor hem het afscheid dichterbij gekomen was. In alle rust is hij gestorven, om thuis te komen bij zijn Heer.

Voor uw medeleven en belangstelling bij zijn ziekzijn en het afscheid dat wij nemen van onze heeroom en medebroeder willen wij u hartelijk danken.

Familie Perdaen
Paters en broeders Maristen