161227 Vindt u het ook belangrijkOnze parochie houdt uw adresgegevens actueel. Zo zijn mensen in beeld als ze nieuw in de parochie komen wonen of als ze verhuizen naar bijvoorbeeld een verzorgingshuis. Als mensen overlijden, weet uw parochie dit en zal zij hen geen brieven of parochieblad meer sturen. Wij als parochie worden op dit moment hierover geïnformeerd. Dit is erg belangrijk omdat dit een manier is om onze leden te kennen en contact met hen te kunnen hebben.

De parochie maakt hiervoor gebruik van SILA (Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie), dat samenwerkt met de Basisregistratie Personen (BRP) van de overheid. In 2016 nam de Tweede Kamer echter een motie aan die een einde lijkt te maken aan deze koppeling. Nu heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen om deze gegevens niet meer door te geven vanaf 1 maart 2018.
Wij streven naar een gebruiksvriendelijke oplossing, maar ook u kunt iets doen. Voordat het zover is, houdt de overheid een internetconsultatie.U kunt dus reageren op dit voornemen van de politiek!

Hoe kunt u reageren? Ga naar https://www.internetconsultatie.nl/inschrijftermijnbrpvreemdelingen/reageren. Geef daar aan waarom u vindt, dat de basisregistratie personen (BRP) gegevens moet blijven doorgeven aan SILA, zodat mensen in beeld blijven bij de parochie. Vul daarna uw naam in. Deze wordt niet gepubliceerd, tenzij u toestemming geeft.

Met SILA blijft u zelf in beeld bij de parochie. Als u verhuist, is het niet nodig om een adreswijziging door te geven. En u maakt het mogelijk dat de parochie ook anderen in beeld houdt. De Kerk heeft een waardevolle bijdrage aan de samenleving en SILA helpt dat mee mogelijk maken!

Vul de internetconsultatie vandaag nog in, want reageren kan maar tot 3 februari 2017.

In de verschillende kerken ligt er voor u een blad, waarop deze informatie ook wordt beschreven, met het verzoek massaal te reageren. en één van de komende tintins zal dit adres ook worden gepubliceerd. Graag reageren vóór 3 februari a.s.
Indien u het lastig vindt, kom dan gerust tijdens de openingstijden van het secretariaat langs en we helpen u met invullen!

We vinden het belangrijk dat mensen in beeld zijn bij de parochie. Via de internetconsultatie kunt u dit onder de aandacht brengen bij de overheid. Daarom wil ik u vragen: vul hem in. U helpt er de parochie mee!