161212 Nightfever 2 kleinDit jaar vierden we voor de tweede maal Nightfever. Altijd weer spannend. Vorig jaar liepen er zo’n 400 mensen de kerk in. Wat zou het dit jaar zijn. Om 16.00 uur zijn we gaan bouwen om toch om 18.00 uur iedereen te kunnen ontvangen. Wat schetste onze verbazing. Al vanaf 17.00 uur kwamen de mensen binnen kijken en eigenlijk is het niet gestopt. Zelfs om 22.15 kwamen er nog mensen binnen. Geweldig toch!!!

Zo’n 650 kaarsjes werden de kerk mee ingenomen. De één wist het nog van vorig jaar, de andere ging eerst eens binnenkijken, maar kwam weer terug om een kaarsje te halen en neer te zetten op het altaar. Het was een prachtige ervaring, waarbij veel mensen stil stonden bij............. Heel veel verschillende gedachten gingen door de hoofden van de mensen. Er waren mensen die geëmotioneerd buiten kwamen. Het doet je iets.

De eenvoud van Nightfever verklaart allicht haar succes. De kerk openstellen om mensen voor de kerkdeur en in de winkelstraten uit te nodigen om tot rust te laten komen door in de kerk een kaarsje aan te steken. Het lijkt op een stille aanbidding en dat is het in wezen ook. Door de muziek, de kaarsen, de locaties en dergelijke wordt het toegankelijker voor de toevallige voorbijganger, de drempel wordt lager om binnen te komen. De nieuwsgierigheid wordt geprikkeld.

Pastoraal werker Ralf Grossert was ook deze avond aanwezig, het koor van Bernadette Willaert uit Clinge bracht, dit jaar versterkt met de gebedsgroep uit Terneuzen o.l.v. Esther Baeten en de gebedsgroep uit Kloosterzande o.l.v. Anita van Puyvelde, muziek ten gehore met liederen uit Taizé. Om 21.00 uur komt het koor de Stemmige Maatjes uit Biervliet waarna om 22.00 uur de avond afgesloten wordt met een gebed en zegening.

Dank aan iedereen die aanwezig was en hen die hebben meegeholpen deze avond te realiseren.