De ‘Stichting Kerkbelang Koewacht’ zet zich in om steun te verlenen tot behoud & onderhoud van het plaatselijke kerkgebouw. Het betreft een monumentaal kerkgebouw dat bijna een eeuw het aanzicht van Koewacht bepaalt.
Na de gunstige bisschoppelijke beslissing, tot behoud van de lokale kerk, werd voortvarend een meerjarig onderhoudsplan opgemaakt.
De noodzakelijke onderhoudskosten blijken helaas de financiële middelen te overstijgen. Participatie door de lokale gemeenschap, alsmede voormalige inwoners van Koewacht, lijkt dan ook essentieel.
Onder de eerdere oproep ‘Samen sterk voor de kerk’ geeft de stichting nu ook gestalte aan de actie: ‘Draag je Steentje bij aan de Kerk’. Het doel is om extra geldelijke middelen bijeen te brengen voor verder onderhoud van het monumentale kerkgebouw.
Zoals de stichtende Pastoor Swagemakers destijds de inwoners opriep om hun persoonlijke bijdrage te leveren aan de opbouw van de Kerk te Koewacht, zo richt de stichting zich tot alle dorpsgenoten & voormalige ingezetenen voor hun persoonlijke financiële steun. De oproep om een financieel steentje bij te dragen staat los van de jaarlijkse actie Kerkbalans.
Deze actie is een voortgang in de voetsporen van de ingezetenen van +100 jaar geleden. Je kunt je een steentje bijdragen door een eigen bijdrage te storten op rekening van:

Stichting Kerkbelang Koewacht
Bank Rek. NL 12 RABO 0157 5451 05

De stichting werkt onder het door de belastingdienst erkende ANBI statuut.
Derhalve zijn giften / donaties evt. aftrekbaar bij de belasting aangifte.
Voor advies m.b.t. belasting compensatie kun je contact opnemen met of Walter de Smet.
De stichting verplicht zich er toe om elk kalender jaar een financiële verantwoording
te publiceren via de internet pagina: www.kerkbelangkoewacht.nl.
De Stichting Kerkbelang Koewacht wordt beheerd door onbezoldigd vrijwilligers, elke ontvangen euro komt dan ook ten goede van het onderhoud & behoud van de prachtige Neogotische kerk te Koewacht.
Alvast dank voor uw steun om de kerk na 100 jaar in een goede staat te behouden.