130213 Voedsel voor allenIn Zeeuws-Vlaanderen leven vele gezinnen in armoede. Het gaat vaak om verborgen armoede, armoede die je niet ziet. Veel van die gezinnen maken gebruik van de Voedselbank. In het diaconaal project ‘Voedsel voor allen’ vragen we aandacht voor deze mensen.

In dit kader krijgen de vormelingen van Hulst de opdracht was- en schoonmaakmiddelen en levensmiddelen met een lange houdbaarheid in te zamelen bij familie, vrienden en bekenden.

Het is de bedoeling deze spullen mee te nemen naar de opstapviering van zaterdagavond 23 februari om 19.00 uur in de basiliek. De ingezamelde levensmiddelen en wasmiddelen
mogen vóór het begin van de viering in een speciaal daarvoor gereed staande bakfiets naast het altaar worden gezet.

Ook alle andere parochianen worden van harte uitgenodigd gaven in de vorm van was- en schoonmaakmiddelen en levensmiddelen met een lange houdbaarheid mee te brengen voor de Voedselbank.

Indien u niet in die viering aanwezig zult zijn, bent u ook van harte uitgenodigd om uw gaven vóór aanvang van de viering naar de kerk te brengen. De basiliek is vanaf 18.00 uur daarvoor open. U kunt uw gaven in de gereedstaande bakfiets plaatsen.

Op die manier willen we samen met de vormelingen handen en voeten geven aan het project ‘Voedsel voor allen’.

De vormselwerkgroep,
Pastor R. Grossert