chazhoor s pastorSinds 1 maart jongsleden is pastor Sebastian Chazhoor toegevoegd aan het pastoraal team. Het betrof een tijdelijke benoeming. Het pastoraal team en het bestuur van de parochie H. Maria Sterre der Zee mogen meedelen, dat Sebastian per 1 december 2013 door bisschop Liesen is benoemd tot parochievicaris binnen het pastoraal team van de Sint Annaparochie in Steenbergen en de Sint Christoffelparochie in Halsteren. Hij zal daar gaan werken onder leiding van pastoor Hans van Geel en gaat wonen in Steenbergen. Dit betekent dat hij onze regio zal gaan verlaten. Het bestuur en het team danken hem voor zijn inzet in de afgelopen maanden en wensen hem alle goeds toe in zijn nieuwe parochies.

De afscheidsviering van Sebastian zal worden gehouden op 30 november a.s. om 19.00 uur in de H. Catharinakerk te Hengstdijk. Aansluitend is er gelegenheid tot ontmoeting onder het genot van een kopje koffie.

holvoet alain pastorBisschop Liesen zal per 1 december 2013 een nieuwe priester benoemen binnen het pastoraal team van onze parochie. Het pastoraal team en het parochiebestuur hebben daartoe in de afgelopen weken nader kennis gemaakt met Alain Holvoet. Pastor Holvoet is priester van het bisdom Den Bosch. Hij is geboren in Menen, Belgiƫ (bij Kortrijk). In juni 2007 is hij door bisschop Hurkmans tot priester gewijd. In de afgelopen jaren heeft hij gewerkt als parochievicaris voor de pastorale eenheid Odiliapeel - Volkel - Zeeland in Oost Brabant. Hij zal in onze regio verhuizen en op termijn zijn intrek nemen in de pastorie van Hulst. Vicaris Paul Verbeek blijft de waarnemend pastoor van de parochie.

Op zaterdagavond 7 december zal vicaris Paul Verbeek samen met de overige leden van het pastoraal team Alain presenteren als de nieuwe parochievicaris. De eucharistieviering wordt gehouden in de H. Gerulphuskerk in Stoppeldijk en begint om 19.00 uur. Ook hier is er aansluitend de gelegenheid voor ontmoeting en kennismaking onder het genot van een kop koffie.