Een tweede reeks vragen aan de parochianen van de Heilige Maria Sterre der Zee.

logo HMSdZ 100Geachte Parochianen,

In de Kerkkoerier die voor de paasdagen van 2013 verscheen, trof u een vragenlijst aan. Wij vroegen u destijds anoniem 25 vragen te beantwoorden. Een paar honderd parochianen hebben die moeite genomen. Het beantwoorden van de vragen bestond voor het grootste gedeelte uit het zwart maken van een rondje bij het antwoord van uw keuze. Bij een aantal vragen kon u in eigen bewoordingen reageren.

Met het verwerken van uw antwoorden probeert de gebouwencommissie inzicht te krijgen in hoe u denkt over de toekomst van uw parochiekern, die sinds 1 januari 2012 deel uitmaakt van de gezamenlijke parochie “Heilige Maria Sterre Der Zee”.

Opnieuw een aantal vragen - opnieuw uw mening

In dit kerstnummer van de Kerkkoerier treft u wederom een vragenlijst aan. Het zijn dezelfde vragen , maar er is ook een wezenlijk verschil. De antwoorden van de 'open vragen' uit het paasnummer zijn verzameld en worden nu als alternatief antwoord bij de vragen opgenomen. Dat heeft als voordeel, dat de vragenlijst makkelijker is in te vullen en wat nog belangrijker is, er kan een nog duidelijker beeld van uw ideeën over de toekomst van uw Parochiekern ontstaan, zeker als ook nog eens meer mensen de vragenlijst zouden invullen.

Wij vragen u daarom met nadruk de vragen te beantwoorden en de lijst in te leveren. Natuurlijk spreken we ook met de commissieleden van uw parochiekern. Zij vertegenwoordigen immers uw gezamenlijk belang. De gebouwencommissie is de afgelopen periode in contact getreden met alle parochiekerncommissies om de ontbrekende gegevens te completeren of om verduidelijking te vragen van al het ingediende cijfermateriaal.

Als alles volgens plan verloopt brengt de gebouwencommissie begin 2014 advies uit aan het parochiebestuur over de toekomst van het gebruik van onze kerkgebouwen. Dat advies is van groot gewicht, want het stelt het bestuur van de parochie in staat een gebouwenplan op te stellen waar het bisdom ons om gevraagd heeft.