140330 rouwzorg regio 0114 wint 2de prijs van KRO actie kleinOp initiatief van de Afdelingsraad Breda van de KRO organiseerde de KRO de actie 'Een bron van inspiratie.'
Vrijwilligersorganisaties van de RK Kerk konden hierop inschrijven. Uit onze regio meldden zich aan het project De deur is altijd open van Stichting tot behoud van de Catharinakerk in Hengstdijk, De Librije van de parochie Hulst en Rouwzorg Regio 0114. In totaal waren er 26 inschrijvingen. Na een eerste selectie bleven er tien projecten over, waaronder 'De deur staat altijd open' uit Hengstdijk en Rouwzorg Regio 0114. Van 4 t/m 16 maart konden KRO leden hun stem uitbrengen via de KRO ledensite. Daarnaast had ook een KRO panel, waaronder programmamakers Leo Fijen en Hella v.d. Wijst, een stem in de keuze van de uiteindelijke drie winnaars.
Op zaterdag 29 maart werden in de Pauluskerk in Oudenbosch de drie prijswinnaars bekend gemaakt. Het rouwzorg team Maggie, Katrien en Fien, Jo en Corrie de Cock uit Hengstdijk (Corrie is ook stuurgroeplid van rouwzorg) en kerkbestuursleden Cecile v. Tiggelen en Marjo v.d. Boomen gingen die dag vol verwachting naar Oudenbosch. Na een toespraak van Leo Fijen en Hella v.d. Wijst mocht elke organisatie een korte uiteenzetting geven over het aangemelde project. En daarna was dan het moment van de prijsuitreiking aangebroken. Je hoopt dat je iets wint, maar je verwacht het niet. En ja, dan hoor je opeens dat Rouwzorg Regio 0114 de tweede prijs heeft gewonnen: een bedrag van € 750,-! Dit is een mooie opsteker. De eerste prijs werd gewonnen door Vakantie Poolse kinderen uit de omgeving van Katowice. De derde prijs ging naar Nationaal Jongerenkoren festival Rijsbergen. De overige 7 aangemelde projecten kregen allemaal € 50,-.
Rouwzorg Regio 0114 bedankt iedereen die op hen heeft gestemd en vooral secretaris Jaap Klok van het parochiebestuur voor zijn enthousiaste support.