130611 Taize avondgebedop donderdag 5 juni a.s.
om 19.30 uur
in de r.-k. kerk te Hengstdijk.

Aan de vooravond van Pinksteren willen we ons avondgebed houden. Deze keer willen we in de gebeden, in ons zingen en de stilte ons vooral richten op de gave van de Geest, die de boodschap van Pasen in ons leven wil versterken.

Hier sluiten de psalm (51) en evangelielezing uit Joh.14, de liederen uit Taizé en de instrumentale muziek bij aan. Deze keer
worden drie werken van Karl Jenkins zijn nieuwste CD-album Motets ten gehore gebracht. Deze keer uitgevoerd door het koor Polyphony o.l.v. Stephen Layton. Bij de voorbereiding waren wij opnieuw zeer onder de indruk van deze nieuwe arrangementen, à capella gezongen.
Medewerking wordt verleend door de begeleidingsgroep Laudate dominum uit Clinge. Er is een volledige orde van dienst beschikbaar. Er is ook een informatietafel over Taizé en Amnesty International.

Ook de geplaatste iconen in de kerk, waaronder een uit de 15 e eeuw uit Rusland en de afbeelding met de vogel Gods uit Taizé hebben betrekking op het Pinksterfeest, de gave van de Geest.

Medewerking wordt verleend door de begeleidingsgroep Laudate dominum uit Clinge. Er is een volledige orde van dienst beschikbaar. Na afloop is er gelegenheid om elkaar onder een kopje koffie of thee te ontmoeten. Ook u bent van harte welkom bij dit avondgebed.

Het daarop volgende avondgebed is op donderdag 18 september in de r.-k. kerk te Hengstdijk, in de Vredesweek. Aanvang om 19.30 uur.

Deze activiteit gaat uit van het oecumenisch overlegorgaan waarin participeren de Rk. parochie H. Maria Sterre der Zee te Hulst en de Prot. gemeente Oosthoek te Hulst.

Info bij pastor Ralf Grossert (T. 313299), of ds. Pieter Overduin (T. 68360).
Zie ook de websites van de beide kerken: www.rk-kerk-ozvl.nl en www.pgoosthoek.nl