141002 Toekomst van het Tintinnabulum

Wie van u kent niet het Tintin: het parochieweekblad dat bij zo'n 600 betalende abonnees in de bus valt en dat al sinds 1936 bestaat?
Paul Schelfhout, de drukker van het Tintin, heeft enige tijd geleden aangegeven, dat hij na 45 jaar wil stoppen met het regioblad, omdat het bijna onmogelijk voor hem is om het drukproces kostendekkend te houden.
Het parochiebestuur heeft gemeend dat het Tintinnabulum voor onze streek behouden zou moeten blijven. Zij heeft gezocht naar een manier om dit unieke stukje Oost Zeeuws-Vlaams traditie weer toekomst te geven.
Vanaf 1 november zal de 78-ste jaargang van het Tintinnabulum onderdeel gaan worden van het weekblad Streekbeeld. Het zal dan gratis huis-aan-huis worden bezorgd op alle adressen in de hele parochie. Tenzij u natuurlijk een sticker op de brievenbus heeft die aangeeft dat weekbladen niet welkom zijn!
Vanaf 1 november kunt u dus het vertrouwde Tintin terugvinden in Streekbeeld.
Het bestuur wil dat het Tintin naast de misintenties, actueel nieuws brengt uit de parochie en haar kernen en aandacht schenkt aan het werk van pastores en vrijwilligers.
Daarnaast zal de mogelijkheid geboden worden om tegen vergoeding familieberichten te plaatsen.
In de KerkKoerier van deze herfst kunt u meer lezen over de geschiedenis en de toekomst van ons aller Tintinnabulum!