110316 taize avondgebedIn de week van gebed voor de eenheid der christenen is er op donderdag 22 januari 2015 een avondgebed, aanvang 19.30 uur in de r.-k. Kerk te Hengstdijk.

Het thema is: Dorst? bij het verhaal over de Samaritaanse vrouw uit Johannes 4 en is ons aangereikt uit Brazilië. Dat land heeft veel zoetwater-reservoirs. Je hebt ook voortdurend water nodig, omdat in grote delen van Brazilië de temperatuur hoog is.

De Samaritaanse vrouw uit Johannes 4 kende die dorst ook. Zij ging water putten op het heetst van de dag, want dan hoopte ze geen van de vrouwen

die over haar roddelden tegen te komen. Jezus knoopte een gesprek aan, niet met een preek maar met een verzoek: ‘Wil je me te drinken geven?'

Er is een volledige orde van dienst voor deze viering beschikbaar, waarin elementen zijn verwerkt van christenen uit Brazilië. Zo zijn we op deze manier verbonden met de wereldkerk. De zang/muziekgroep Laudate dominum werkt mee. Na afloop is er gelegenheid om elkaar onder een kopje koffie of thee te ontmoeten.

Het voorbereidend oecumenisch overlegorgaan hoopt ook in dit jaar de vaste bezoekers en nieuwe bezoekers van harte welkom te mogen heten.

Contactpersonen:
Ralf Grossert p.w.