150120 inzegening kruisweg 1 klein150120 inzegening kruisweg 2 kleinOp 13 april 2014 (Palmzondag) werd de gerestaureerde kruisweg in de H.H. Philippus en Jacobus de parochiekerk van de parochiekern Koewacht plechtig ingezegend door vicaris Paul Verbeek. Bij die gelegenheid zijn filmopnames gemaakt. Een digitaal filmverslag hiervan is gepubliceerd en op Internet beschikbaar. De film duurt 20 minuten en is door hier te klikken op te roepen.

De parochiekern Koewacht is bijzonder trots op het gereedkomen van de restauratie, waarvan tevens een schitterend boekwerk is verschenen, geschreven door Willy Verschraegen met foto’s van Petra Kasteleijn (ArteP). Dit boek is te verkrijgen bij Willy Verschraegen, Schoolstraat 10B te Koewacht, bij Petra Kasteleijn, Wouterij 5 te Koewacht, bij Nico Fierloos (Saficque niche parfumerie, Nieuwstraat 33, Koewacht) en bij Jo Smet, Molenweg 7 te Koewacht . Het boek kost € 25,00 wat geheel ten goede komt aan de kerk van Koewacht om de kosten van de restauratie te dekken.

De parochiekern wenst u veel kijk- en leesplezier!