Begin juni 2014 werden we in de basiliek verrast door een bijzonder voorval bij onze “Staakmaria” aan de linkerzijde van het schip.

Het imitatie gouden kroontje, dat Maria normaal gesproken draagt lag tussen de brandende kaarsen en dicht bij het beeld van Maria stond een novenekaars te branden.

Rond het beeld van Maria lag een klein gouden kroontje en een gouden kettinkje.

150212 Dierbare schenker

We waren verrast door dit voorval.
Dat maak je niet iedere dag mee.
We nemen aan dat het iemand geweest is die deze kleinoden aan Maria wilde schenken.
Er was geen enkele aanwijzing wie de schenker was, zodat we moesten aannemen dat deze onbekend wilde blijven.

We hebben stad en land nagevraagd wie deze schenker zou kunnen zijn.
Echter zonder resultaat. We hadden de schenker graag persoonlijk willen bedanken voor dit genereuze gebaar.

Daarom wil de Parochiekerncommissie, namens al haar parochianen, de schenker via de kerkkoerier en de site van de parochie van harte bedanken.

Helaas kunnen we in verband met diefstal deze kleinoden niet permanent bij Maria uitstallen. Bij feestelijkheden en in de zomerperiode tijdens de tentoonstelling in de Librije zullen we deze voorwerpen tentoonstellen met de tekst:

“Van een dierbare schenker voor de Staakmadonna van de basiliek Juni 2014”

Hartelijk dank.
Parochiekerncommissie Hulst