150310 boeteviering ter voorbereiding op het PaasfeestHet is een gegroeide gewoonte in onze kerk om je in de sterke tijden (advent en veertigdagentijd) extra voor te bereiden op de feesten die gevierd gaan worden. Het belangrijkste feest in ons kerkelijk jaar is het Paasfeest dat we vieren met het Paastriduum op Witte Donderdag, Goede Vrijdag en de Paaswake. Hoe bereiden wij ons voor? Natuurlijk bepaalt u dat op de allereerste plaats zelf. Wellicht neemt u kennis van wat de kerkelijke gewoonte is. Voor wat de veertigdagentijd betreft geven we hier aandacht aan in de liturgie alsook in de verschillende activiteiten van versobering en van ons meer nog dan anders richten op de wereld waarin wij leven. Wat dit betreft is de 'Vastenactie' ons vertrouwd.
Ook individuele voorbereiding is van belang. Stilstaan bij jouw leven. Wat deed ik. Wat deed ik goed en waar ging het fout. Waar nam ik ongewilde afstand van God. In de boeteviering willen wij hierbij nadrukkelijker stilstaan. Er is een moment
van persoonlijke handoplegging. We worden besprenkeld met het doopwater en wensen elkaar 'de vrede van de Christus'. De boetevieringen zijn op twee momenten in onze parochie.

Op de maandag in de Goede Week in de basiliek van Hulst
en op dinsdag in Kloosterzande.
Beide vieringen beginnen om 19.00 uur.

U bent van harte welkom!

Mocht u voorafgaand aan het Paasfeest, in de Goede Week, willen biechten, dan vraag ik u contact met mij of met een andere priester op te nemen.

pastoor Wiel Wiertz