151128 Onderscheidingen St. Gregoriuskoor Sint JansteenOp zaterdagavond 28 november 2015 werd door het St. Gregoriuskoor uit Sint Jansteen in een eucharistieviering, de start gegeven van de 'teerdag', die jaarlijks op het feest van de H. Cæcilia wordt gevierd. Na afloop van de viering werden er 3 jubilarissen gehuldigd, te weten Rob de Potter en Jo de Potter, die beiden 65 jaar koorlid zijn en Louis Smet, die 60 jaar koorlid is. Zij kregen een gouden insigne opgespeld met een bijbehorende oorkonde en een boeket bloemen.
De avond werd daarna voortgezet in het Verenigingsgebouw De Warande. Daar was pastoor Wiel Wiertz aanwezig. Hij meldde de aanwezigen dat het onze paus Franciscus heeft behaagd het verzoek van het St. Gregoriuskoor te honoreren om de dirigent van het koor, Martin Polspoel, de pauselijke onderscheiding 'Pro Ecclesia et Pontifice' toe te kennen. Zijn echtgenote Emmy mocht de bij de onderscheiding horende versierselen opspelden en de pastoor overhandigde de bijbehorende
oorkonde. Jaap Klok, secretaris van het parochiebestuur, roemde de staat van dienst van de decorandus en zijn vele talenten en sprak de wens uit dat hij met Emmy nog vele jaren een bijdrage mag leveren aan het welzijn van de parochie H. Maria Sterre der Zee.