HJvBZoals u weet is het heilig Jaar van Barmhartigheid op 8 december 2015 van start gegaan. In de basiliek heeft vicaris Verbeek ook de deur in Hulst geopend. Het was een indrukwekkende viering, waarbij ook een kijkje kon worden genomen bij de straalkapellen. Hedendaagse organisaties presenteren de zeven werken van Barmhartigheid. Vanaf mei zal de koorkerk op woensdag-, donderdag- en zondagmiddag van 14.00 – 17.00 uur open zijn, maar natuurlijk kunt u ook na de vieringen een kijkje nemen.
Zondag 22 december stond Amnesty International in de kerk met de verkoop van artikelen en kon men de petitielijst tekenen. Ook willen we de voedselbank ondersteunen. Er staan twee kratten bij de straalkapel, waar de voedselbank staat, Hierin kunt u voedsel, verpakt of in blik, deponeren en wij zorgen ervoor, dat het bij de voedselbank komt. Alvast heel hartelijk dank voor uw gulle gaven.
Neem ook eens een kijkje op www.heiligjaarzeeland.nl.  De foto's van de opening staan al op de site.