160120 Ingebruikname Mariakapel in de kerk van KoewachtBij de beslissing dat de kerk van Koewacht open blijft heeft de Bisschop geadviseerd dat de kerk elke dag toegankelijk moet zijn voor gebed of het opsteken van een kaarsje.
Dit is door de PKC Koewacht opgepakt en met hulp van de plaatselijke vrijwilligers is er nu een nieuw ingerichte kapel. De kapel wordt zondag 24 januari aanstaande na de viering van 9.30 uur in gebruik genomen door voorganger Ralf Grossert, waarbij ook het zangkoor een Marialied ten gehore zal brengen.
Iedereen wordt daar van harte bij uitgenodigd. Na de in gebruik name zal de kapel elke dag toegankelijk zijn via de hoofdingang van de kerk. Door de afscheidingswand kan dan ook het prachtige interieur met de gerestaureerde kruisweg worden bewonderd.