jub 12Op 1 maart was het precies 12½ jaar geleden dat de bisschop van Breda pastor Van de Walle de aanstelling van pastoraal werker verleende. Feitelijk was zij al sinds 1 september 2000 in dienst van de toenmalige IPV als pastoraal assistent. Bij dit jubileum willen het pastorale team en het bestuur even stil bij staan om haar in de bloemetjes te zetten.

De afgelopen 12½ jaar hebben we samen veel meegemaakt en samen ook veel zien veranderen binnen de katholieke kerk, maar ook binnen onze parochie en regio. Veel van deze veranderingen heeft 160301 pastor chantal van de Walle in de bloemetjesChantal, vóór de komst van pastoor Wiertz, als teamleider mogen begeleiden. Het waren niet altijd gemakkelijke jaren, maar toch hebben we ook veel mooie dingen mee mogen maken. Denk daarbij vooral aan de vele kinderen die zij heeft voorbereid op hun Eerste H. Communie.

Ook het bij elkaar brengen en de samenwerking stimuleren van onze vrijwilligers is bij haar in goede handen. Als voorbeeld mag genoemd worden de vormgeving en de manier van samenwerken in cluster West, die mede onder haar bezielende leiding tot stand is gekomen. De manier waarop samenwerking en integratie van de afzonderlijke kernen daar gestalte krijgt, is een voorbeeld voor onze gehele parochie.

Tijdens het teamoverleg deze week en ook tijdens de weekendviering op 5 maart in Kloosterzande hebben we met taart en met woord stilgestaan bij dit koperen jubileum. We danken Chantal hartelijk voor het vele werk dat zij in de voorbije jaren in onze regio heeft verzet en we hopen van ganser harte dat ze nog vele jaren voor het pastoraat werkzaam zal kunnen en willen zijn.

Bestuur en pastoraal team van de parochie H. Maria Sterre der Zee