Het thema is: In stille nacht houdt Hij de wacht.
160106 Taize avondgebed
op donderdag 17 maart a.s.
om 19.30 uur
in de r.-k. kerk te Hengstdijk.

Dit avondgebed wordt gekleurd door de 40-dagenperiode waarin we als christenen ons voorbereiden op het feest van Pasen. Een tijd van bezinning en inkeer.

Aan het begin horen we muziek uit het Stabat Mater van de Engelse componist Karl Jenkins.
Enkele iconen verwijzen ook naar (de lijdende) Christus en zijn moeder Maria onder het kruis. In het midden het kruis van San Damiano, dat in Taizé op de Goede Vrijdag en elke vrijdagavond een prominente rol vervuld. Ook zien we een afbeelding van het Paaslam als glas in loodraam uit de Verzoeningskerk van Taizé.

Zoals in alle avondgebeden worden er liederen uit Taizé gezongen, wordt er gebeden en is er een stiltemoment met een muzikaal intermezzo, waarvoor we dit keer een lied uit het liedboek, zingen en bidden in huis en kerk, lied 571 gekozen hebben.

Daarnaast zal het thema rond het heilig Jaar van Barmhartigheid ook onze aandacht krijgen. Zo willen we het speciaal voor dit jaar gecomponeerde lied Misercordes sicut Pater (barmhartig als de Vader!) met elkaar zingen.

We overdenken woorden uit Filippenzen 2 en het evangeliewoord naar Johannes 6,58-71. Er is een volledige orde van dienst beschikbaar en na deze Taizé-viering is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten, onder het genot van koffie of thee.

Een volgend avondgebed wordt gehouden in de week na Pinksteren op donderdag 19 mei weer in de parochiekerk te Hengstdijk. Aanvang 19.30 uur. Het oecumenisch overlegorgaan nodigt u van harte uit om samen dit avondgebed te vieren.

Deze activiteit gaat uit van het oecumenisch overlegorgaan waarin participeren de r.-k. parochie H. Maria Sterre der Zee en de Prot. gemeente Oosthoek te Hulst.

Contactpersonen: pastor Ralf Grossert (T. 313299), en ds. Pieter Overduin (T. 68360).

Voor meer informatie over oecumenische activiteiten klik hier of kijk op www.pgoosthoek.nl