logo Andreasparochie

Afgelopen zondag heeft de Andreasparochie de naamdag van de parochie gevierd. 30 november is de feestdag. Ook hier is het programma aangepast, maar hopelijk hebben de parochianen de naamdag toch op een goede en feestelijke manier kunnen vieren.

Wat weten we over de heilige Andreas? Hij is de oudere broer van Petrus en net als hij visser. In zijn vrije tijd gaat hij dikwijls naar Johannes de Doper luisteren. Hij vindt het heel mooi wat Johannes vertelt. Andreas is dan ook een leerling van Johannes. Op een dag leert hij een andere Meester kennen, het is Jezus. Andreas gaat de hele dag met Hem mee. Heel blij komt hij ’s avonds thuis. “Petrus, we hebben de Messias gevonden.” Petrus weet dadelijk wat dat betekent. Ook hij wacht op de beloofde Verlosser van het volk. Zou Hij dan eindelijk gekomen zijn? Vol verwachting gaat Petrus met Andreas mee. Daarna gaan de broers weer gewoon aan het werk. Ze moeten toch zorgen dat er vis wordt gevangen.