160101 aanbieden van het fotoboek kleinSoms heb je een onverwachte ontmoeting, die in een klap voor een verandering zorgt en die werkt als de steen, die in een vijver wordt gegooid. Zo kreeg het parochiebestuur begin oktober een e-mailtje van iemand die foto's wilde komen maken van onze parochiekerken. Het betrof Diana Nieuwold, die al enige jaren bezig is om Nederlandse kerken te fotograferen en haar foto's op internet publiceert. Diana is stafmedewerker bij het Leger des Heils, ze woont in Hoogeveen en werkt in Almere. Op haar website ontbraken nog kerken in de provincie Zeeland en op haar zoektocht kwam zij met haar hobby in contact met pater Walter Poppe. Die zei : “Stuur maar een mailtje naar het bestuur!” Twee weken later -in de herfstvakantie- was Diana al in Hulst, had een hotel geboekt en heeft in overleg met het bestuur 7 van onze kerken gefotografeerd. Daaronder op de eerste plaats de kerken waar we als parochie in de komende dagen afscheid van gaan nemen. Het resultaat is verbluffend! De foto's ademen een sfeer, die je zelden ziet bij kerken-foto's en die warme herinneringen oproepen en velen doen terugdenken aan persoonlijke godsvruchtige momenten in hún kerk. In overleg met Diana heeft het bestuur besloten de foto's tot een boekje te verwerken. Dat bleek voor haar ook een bijzondere uitdaging en ook een hele nieuwe ervaring. In het boek zijn pastorale teksten opgenomen van pastoor Wiertz en pastor Noëla Polet. Het resultaat mag er zijn!
Op nieuwjaarsdag is tijdens de viering in de basiliek het eerste exemplaar van het boekje: 'Gesloten maar niet vergeten' aan pastoor Wiertz aangeboden.
Belangstellenden kunnen hun bestelling nog doorgeven in via e-mail aan

Jaap Klok
secretaris bestuur parochie H. Maria Sterre der zee