kerkbalansAls u dit tintinnabulum of de website leest, hebt u weer een envelop ontvangen van de parochie. Deze bevat informatie over de Kerkbalans van 2021 voor onze parochie. Leest u deze informatie a.u.b. goed door en stort uw bijdrage.

Als parochie stellen wij dit zeer op prijs. Het helpt ons en uzelf om plaatselijke kerk te zijn. De pastores zorgen voor de vieringen en hebben contact met de mensen. U mag altijd om een bezoekje vragen. Er is contact bij het vieren van de sacramenten, zoals doop, vormsel en huwelijk, en er is contact met nabestaanden bij een overlijden, maar er gebeurt nog zo veel meer in de kerk. Veel vrijwilligers zorgen ervoor dat de pastores ook tijd hebben dit werk te doen.

Kerkbalans is een gezamenlijke actie van de rooms-katholieke Kerk, de protestantse Kerk, de oudkatholieke Kerk van Nederland en sinds 2018 ook de evangelische Broedergemeente. Al vanaf 1973 werken kerkgenootschappen samen in de Actie Kerkbalans en doen zo een beroep op de plaatselijke geloofsgemeenschappen voor een financiƫle bijdrage. Jaarlijks vragen zij hun leden in de tweede helft van januari (16 t/m 30 januari) hun eigen plaatselijke kerk financieel te steunen.

De kerk krijgt geen subsidie. Onderhoud van het gebouw, maar ook het personeel en missionaire en maatschappelijke projecten kosten geld. Daarom is er de Actie Kerkbalans.