Klik op de foto voor een vergroting

170508 Inzegening Mariakapelletje ClingeDinsdag 2 mei is het Mariakapelletje aan de ingang van het kerkhof te Clinge officieel ingewijd. Even dreigde de regen spelbreker te zijn maar gelukkig was het om 19.00 uur droog en kon de Mariaviering toch nog buiten plaatsvinden. De voormalige, ondertussen vervallen, brevierplaats van de vroegere pastoors en kapelaans uit Clinge, is door vele vrijwilligers de afgelopen tijd helemaal opgeknapt tot een mooie plek waar men in alle rust even bij Maria kan vertoeven. Pastor Chantal van de Walle bracht bij de opening van de viering het Mariabeeld mee uit de sacristie en plaatste het in het kleine kapelletje. Het Mariabeeld is een gift van wijlen pastoor Jo van der Heyden aan de inwoners van Clinge. Hij kreeg dit beeld bij zijn priesterwijding van de toenmalige pastoor uit Prosperpolder. Een 25 tal aanwezigen hebben gebeden, geluisterd maar vooral gezongen; het koor ‘Laudate Dominum’ had een mooi repertoire Marialiederen op papier gezet. Ook het lied van onze parochie ‘O Sterre der Zee’ ontbrak hier niet aan. Als afsluiting van deze ingetogen viering, kon iedereen nog even napraten onder het genot van een kopje koffie of thee in het parochiezaaltje naast de kerk. Hopelijk brengen velen, bezoekers aan het kerkhof of zomaar voorbijgangers, een bezoekje aan dit Mariakapelletje.

Annemie de Loos-Brijs