Ruim twee jaar is er met velen gedacht over en gewerkt aan nieuwe uitvaartboekjes in alle parochies van onze regio Oost Zeeuws-Vlaanderen. In de meeste van onze parochies lag de datum van de laatste vernieuwing ver achter ons.

De nieuwe boekjes zijn gereed gekomen. Op woensdag 13 oktober 2004 werden deze uitvaartboekjes gepresenteerd door pastor W. Tobé in de Willibrordusbasiliek te Hulst. Er zijn twee soorten boekjes, één voor een eucharistieviering, één voor een Communieviering.

Tijdens de bijeenkomst werd de inhoud en het gebruik van de nieuwe uitvaartboekjes toegelicht en afgesproken. Er werd gezongen uit de nieuwe boekjes: het koor van Stoppeldijk en Kloosterzande zong samen met alle aanwezigen een bekende psalm; het koor van Lamswaarde en Clinge vertolkte een heel nieuw gezang en er werd een vredeslied voorgezongen waarna dit lied met de aanwezigen werd geoefend. Tussendoor werden er ook nog twee gedichten voorgedragen.

Daarna volgde de officiële uitgereikt. Het liturgieboek voor de eucharistieviering aan pater J. Reurs; voor de Communieviering aan pastor Ch. Bovens. Vervolgens werden ervoorlopig twee zangbundels uitgereikt. Er wordt nog hard aan gewerkt, om voor ieder koorlid in de regio een map klaar te maken. De nieuwe boekjes zullen vanaf 1 november gebruikt gaan worden.