041019 claessens overledenDinsdagavond 19 oktober 2004 is emeritus-pastoor George Johan Joseph Claessens op 79 jarige leeftijd in het ziekenhuis 'De Honte' te Terneuzen overleden.

De uitvaartdienst werd op 26 oktober gevierd in de parochiekerk te St. Jansteen, waarna de bijzetting volgde in de Calvarieberg op het kerkhof ter plaatse.
Voorafgaande aan de viering was er gelegenheid om afscheid te nemen in de kerk, waar hij stond opgebaard.

Pastoor Claessens werd in 1924 te Bergen op Zoom geboren en ontving op 11 juni 1949 de priesterwijding.
Na zijn wijding studeerde hij klassieke letteren te Nijmegen en werd in 1955 aangesteld aan het toenmalige Klein Seminarie IJpelaar. Vanaf 1969 was hij tevens werkzaam in het parochiepastoraat, aanvankelijk in de Petrus en Paulusparochie en nadien ook in de nabijgelegen H. Hart-parochie aan de Baronielaan te Breda.
In 1985 aanvaardde hij de pastorale verantwoordelijkheid voor de parochie St. Jansteen, een jaar later werd hem ook Koewacht toevertrouwd en in 1991 volgde Heikant.

Op 1 januari 1994 ging hij met emeritaat, maar bleef zijn diensten aanbieden aan de parochies die thans te samen de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen vormen.

De collega's in de regio en het bestuur van het IPV gedenken pastoor Claessens als een aimabele man, die grote waarde hechtte aan de voortgang van het pastoraat er daarvoor zijn belangstelling toonde zowel in de regio als daarbuiten.
We zijn hem dan ook zeer erkentelijk voor zijn beschikbaarheid, die hij gaf om voor te gaan in de liturgie in onze parochies.